torsdag 30 april 2009

Träningsfri dag

Efter att ha tränat nu måndag, tisdag, onsdag kände jag det var dags för en dags paus, men redan nu stiger ångesten fram och jag känner suget trots att min ben är så extremt trötta att de nästan hatar mig. Vårruset är för övrigt om en vecka, men jag har byggt upp en plan för att orka pressa en bra tid(bra tid för mig dvs):

Rivstart tills på tisdag(Gjort 2 veckor då)
Sen nystart tills på torsdag så jag får i mig lite kolhydrater för att orka springa loppet
och sedan börja med rivstart igen på fredag.

Borde väl gå? Mitt första delmål är som sagt om nästan precis en månad, dvs 4 veckor. Att vara utan alkohol den perioden är löjligt enkelt och då jag inte gör så mycket annat än skola, träna, äta GI hoppas jag på bra resultat, annars kommer jag gråta! När jag väl håller på att försöka gå ner i vikt ÄR jag strikt och får extrem ångest över att fuska. Enklast är helt enkelt att sätta upp ett deldatum på vägen och säga att "den dagen får jag fuska (i måttlig mängd såklart!)", fungerar super för mig som motivationssporre.

Fick mitt medlemsskap på GI-viktkoll nu, teh awesomeness. Började genast klicka in saker hit å dit så det blir nog bra. Är lite oroligt för min våg, jag -tror- den är för snäll så det blir nog att införskaffa en sådan där fett/muskler/vatten våg for sure men jag försöker spara pengar inför ihopflytten med pojkvännen..

Sommar och solväder idag, ska ut och sola(skiter fullständigt i hur min knubbiga kropp ser ut!) Och vad vill jag mest ha inför sommaren? Grill grill grill grill!!! det är ju bara såååå GI! Detta är en el-grill från Landmann som kostar ca 450 kronor, ooooh du sköna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar